Kedvenc ingyenes családi programjaink Budapesten

Ha kitör a tavasz, nálunk a fáradtság hirtelen már csak az ovis reggelekre vonatkozik.

Rebeka (Rebi) és Andris, 3 és 5 éves korukra örökmozgó csínytevőkké nőtték ki magukat, így a hétvégi kirándulások már egy ideje nem csak kötelező programok, de katasztrófa-megelőzési akciók egyben.

Szóval minden kérkedés nélkül merem kijelenteni, hogy keresni is nehéz lenne nálunk gyakorlottabb szakértőket, ha az ingyenes családi programok témájára gondoltok.Elérkezettnek láttam az időt, hogy megosszam veletek legfőbb tapasztalataimat és pár kedvenc időtöltésünket Budapesten, amik garantáltan lekötnek majd minden kis gézengúzt.

Íme, 6 ingyenes családi program Budapesten!

Strand

Kisoroszi Szigetcsúcs, Nagyrét

Forrás: kisoroszi.blog.hu

Amikor legutóbb kitört a kánikula, úgy döntöttem, strandra megyünk. A kedvenc családi szabadstrandunk Budapesthez közel a Kisoroszi Szigetcsúcs. Azért imádom, mert elég távol van a várostól, tökéletes a víz és végtelenül megnyugtató a természet közelsége. És persze szabadon lehet úszni a Dunában!!

Ahányszor látom ezt a tájat, mindig eszembe jut, amikor gyerekkoromban kajakoztam. Elképesztően jó érzés, hogy a gyerekeimnek is átadhatom a Duna szeretetét.

Érdemes ennivalót hozni, mert a közelben nincs igazán bolt vagy büfé. Mindenképp készülj fel a szúnyogokra!

Piknik

Hűvösvölgy, Nagyrét

Forrás: parkerdo.hu

Egy másik nagy kedvenc családi program a Vitéz-klán berkeiben, a piknik a hűvösvölgyi Nagyréten.

BKV-val egy kicsit kényelmetlen, de legalább 10-15 perccel rövidebb a menetidő, mintha a dugóban araszolnánk a kocsival. Feltéve, hogy Rebi nem veszíti el türelmét félúton…

A Nagyrétre mindig viszünk kis dobozokban gyümölcsöt, kencéket, pakolunk szendvicsnek való zsömléket vagy szeletelt kenyeret, és gyakran reggeltől estig itt vagyunk.

A kedvenc erdei séta útvonalainkon a gyerekek felfedezőset játszanak két fogás között, mi pedig Gergővel csak élvezzük a madarak és tücskök koncertjét.

Igazi tökéletes családi élmény a természetben.

Városnézés

Andrássy út, Szent István körút, Nagymező utca, Budai Vár

Forrás: 1.kerulet.ittlakunk.hu

Ha úgy alakul, a városi séta is lemozgatja a házi démonokat. Legutóbb a Nagymező utcát (a Pesti Broadway-n), a Szent István körutat és az Andrássy utat jártuk be.

Megnéztük a Vígszínházat, az Operát, az Operett Színházat, közben fagyiztunk, gyrost ettünk és próbáltuk nem elveszíteni a gyerekeket.

Szintén városi családi program a Budai Vár meglátogatása. Itt kifejezetten része az útitervnek a 16-os busz vonala, mert az csodálatosan szép. Lenyűgöző a belvárosi látkép, iszonyúan inspirál. Tökéletesen kikapcsolja az agyamnak azt a részét, ami munka közben annyira túlterhelődik.

A buszról mindig a Donáti utcánál szállunk le. A Jezsuita és a Koronázási lépcsőn megyünk fel a Halászbástyáig, ott rétesezünk egyet. Aztán irány a Mátyás király Játszótér. Itt simán el tudunk tölteni két-három órát.

Érdemes valamilyen saját ennivalóval készülni, mert a Vár nem feltétlenül az a hely, ahol csak úgy beugrasz egy étterembe.

Bográcsozás a városban

Dürer Kert, Két Rombusz

Forrás: hahohajo.hu

A bográcsozás nálunk nem sima családi időtöltés, hanem maga a Családi Program csupa nagybetűvel. Ilyenkor a szüleimmel közösen kiruccanunk és megostromoljuk valamelyik budapesti közösségi bográcsozót.

Az új Dürer Kert az egyik kedvencünk. Itt eszközöket is bérelhetsz. Mi első alkalommal úgy mentünk, hogy konkrétan semmink nem volt, csak a bográcsos paprikás krumpli utáni vágy. Nyársat és bogrács szettet is tudtunk bérelni. Az egy kicsit ijesztő volt, amikor az állvány elengedett és a bogrács a tűzbe esett. Andris kiabálni kezdett, hogy „Tűz van!”, de azért viszonylag olcsón megúsztuk.

A Két Rombuszt a Római-part romantikája miatt szeretjük. Igazi, hangulatos romkocsma a Dunaparton! Két kiszuperált busz áll a fákkal benőtt udvaron árnyas ülőhelyekkel, körülöttük hangulatos boxokkal. Több, mint tökéletes.

Kirándulás a városban

Remete-szurdok, Normafa

ingyenes családi programok kilátás a normafáról
Fotó: Nagy Ákos, Normafapark Facebook

Városi gyerek vagyok, talán ezért nyugtat meg és tölt fel annyira, ha természet vesz körül.

Rájöttem, hogy Budapesten meglepően sok kirándulóhely létezik, ami elég könnyen megközelíthető. Az egyik kedvencem ezek közül a Remete-szurdok

Maga a szurdok csupa erdő és látványos meredély, olyan, mintha nem is 20 percnyire lennénk az Erzsébet hídtól. Babakocsival könnyen járható, hordozóval még könnyebben. Ha akarsz, induláskor is vásárolhatsz, a Hűvösvölgy boltokkal jól ellátott hely.

Egy másik tökéletes célpont családi kirándulásokhoz természetesen a Normafa

Eleinte csak szánkózni jártunk ide, aztán egy anyák napja alkalmából a család meglepetés sétára hozott. A gyerekek egész útra bekötötték a szemem – még jó, hogy nem BKV-val mentünk.

A Normafa minden szempontból a kirándulókra szakosodott hely. Ennivalóra ne legyen gondod, van itt híres réteses, lángosos, forraltboros. Átsétálva a János-hegyre pedig ott az Erzsébet-kilátó és az Anna-rét.

Sport minden mennyiségben!

Forrás: csalad.hu

Ami a mozgást illeti, az úszás a nagy szenvedélyem.

Szerencsére a családom is csatlakozott hozzám ebben a mániában (is).

Az egyik kedvenc ingyenes úszós helyünk a korábban már említett Kisoroszi Szigetcsúcs, de Nagymarosra is imádunk lejárni.

Ez utóbbit én azért szeretem nagyon, mert gyönyörű a szemközti kilátás: a Visegrádi vár és a környező hegyek. Olyan nagyon azért nem szoktam elmerülni a látványban, mert ezen a szakaszon hamar mélyül a Duna és oda kell figyelni a gyerekekre. A környéken van büfé lángossal, hamburgerrel, de volt, hogy beültünk az étterembe.

Ha az idő nem indokolja az úszást, akkor a családi sport a biciklizés. A kis Rebinek egyelőre csak futóbiciklije van, úgyhogy olyan nagy távokat nem szoktunk megtenni. Kedvenc úticélunk ilyenkor a Margitsziget. Nincs messze, és minden megtalálható, amire csak szükségünk lehet.

Tartsatok velünk következő kalandunkon is. Hamarosan találkozunk!

Csodás napot,
Viki

Borítókép forrása: termeszetjaro.hu

Megosztom:

Tartalom

Kapcsolódó tartalmak

Balatonfüred

SZEPTEMBER BALATONFÜREDEN

A hazai kortárs képzőművészet egyik legelismertebb alkotójának, Maurer Dórának kiállításmegnyitója, Romantikus Reformkor látványos felvonulással, hagyományos szüreti hangulat… csak néhány esemény a füredi őszindító programkínálatból.

Tovább »
Kinizsi-vár

11 újdonság a Balatonnál

A Balatonnál sosem lehet unatkozni. Bármelyik évszakban is keresed fel a „magyar tengert” és környékét, mindig mutat valami érdekeset, mindig tartogat meglepetéseket, s minden időszakban